Followers

Semangat Pesakit Kanser

Saturday, March 31, 2012
Salam Readers....

Hye... and Happy Earth Hour...

maaf sbb fazril busy cikit.... maklum la... sekarang fazril dah pun masuk semester baru... jadi banyak la benda yang nak dibuat :)... so sebab benda ni maka fazril jd cepat penat... buat kerja sikit pastu dah penat... semput... adooiii tabah jer la

ok.... x de pe yang nak distory sgt..... Fazril terdetik nak write benda ni.... which is Kanser... korg dengar mesti dah gerun kn?... tapi bagi si penghidap penyakit ni? apa la yang boleh dikatakan... hanya terpaksa menerima suratan takdir yang ditentu kn :( nak x nak.... terpaksa berusaha tuk sihat... sesungguhnya kami percaya... setiap yg datang itu adalah dgn satu tujuan... Allah swt mahu menguji hambanya... allah swt tak kan uji hamba nya kalau dia x kuat n x mampu hadapi nya....

di zaman yang moden ni... banyak rawatan2 moden yg berjaya merawat penyakit kanser ni daripada menjadi lebih serius... alhamdullilah... terima kasih kepada para saintis, pakar2 perubatan yang bertungkus lumus berusaha mencari jalan penyelesaian bagi penyakit kanser ini...

kalau sebelum ni, jika mereka disahkan menghidap kanser, MAUT yang terlintas difikiran mereka... putus harapan mereka kerana tiada teknologi teknologi yang mampu merawati nya... namun kini... alhamdullilah... atas gigih mereka2... allah swt telah menemukan mereka dengan kaedah rawatan yang sekurang kurang nya dapat mengurangkan derita....

fazril tertarik dgn ayat ini...
'

Hadis habbatus sauda
Sebagai pembukaan dalam perkongsi ilmu perubatan alternatif, kita ketengahkan ‘Raja Ubat’ yang dinamakan Habbatus Sauda’ sebagai ubat untuk, insya-Allah semua jenis penyakit, kecuali… MAUT.
Ini berdasarkan 14 Hadis Sahih tentang kehebatan dan kelebihan Habbatus Sauda’, di antaranya:
Dari Abu Salamah ra dari Abu Hurairah r.a bahawa Rasulullah SAW bersabda:
“Gunakan habbatus sauda’ kerana di dalamnya terdapat ubat dari segala macam penyakit kecuali As-Sam (maut)”.
“Sesungguhnya, Habbatus Sauda’ dapat menyembuhkan segala macam penyakit, kecuali As-sam.” Saya bertanya: “Apakah as-sam itu? “Baginda menjawab: As-sam (maut) !”
Abu Hurairah r.a. berkata bahawa dia pernah mendengar Rasullah S.A.W. bersabda : “Tetaplah kamu dengan habbatus sauda’  kerana sesungguhnya ia mengandung ubat bagi segala penyakit, kecuali as-sam atau mati.,
~~~~~~~~~~~
petikan diatas di ambil dari (http://penawarsemulajadi.wordpress.com/2011/05/) <-- click link ni tuk bacaan selanjutnya

allah jadikan setiap penyakit tu ada penawarnya.... dan sekarang... banyak yg menyatakan DURIAN BELANDA mampu merawat kanser.... insyallah satu hari nanti... penyakit KANSER ni boleh SEMBUH 100%

apa yang paling penting usaha juang tuk terus hidup... semangat yg x putus2 tuk melawan nya.....  go for treatment... jangan mengalah.... bahkan diri kita boleh hidup lebih sihat daripada mereka yang normal :) insyallah allah akan membantu kita :)...


p/s: Fazril baru je hilang semangat tuk berlawan after losing someone.... :( god.. help me.... bring back my strength :(
Related Posts with Thumbnails